Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle på nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no. Ved salg til privatpersoner på nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no gælder nærværende handelsbetingelser.
Specielt for erhvervskunder:
Ved salg til erhvervsdrivende i nordisktraebeskyttelse.dk gælder de danske Almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer (DB12). Nærværende handelsbetingelser finder således ikke anvendelse på salg til erhvervsdrivende medmindre andet specifikt er angivet.
Bestilling & Ordrebekræftelse
Køb hos nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no gennemføres ved at følge disse trin: 1. Find den eller de varer du ønsker at købe 2. Indtast antal varer og tryk "Læg i kurv" 3. Tryk "Gåtil kassen" og indtast dine personoplysninger 4. Vælg om der ønskes en konto (login) oprettet, og betalingsform 5. Læs og godkend vore salgs- og leveringsbetingelser 6. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet - betalingsside åbner
Du har på ethvert tidspunkt indtil købet er godkendt, mulighed for at vende tilbage og rette ordren. Nordisk Træbeskyttelse opbevarer ordrebekræftelsen, og det er muligt at se tidligere ordrer på nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, når du benytter dit login (hvis du har ønsket en konto). Har du ingen konto, og ønsker du at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende os en e-mail til kontakt@nordisktraebeskyttelse.dk eller kontakte os på tlf. nr. +45 42909900
Levering i Danmark, Sverige og Norge
Der kan på nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no alene handles til levering i Danmark, Sverige eller Norge, dog undtaget til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne. Levering til ikke-brofaste øer kan ske efter særskilt aftale.
Den estimeret leveringstid vil fremgå̊ i forbindelse med bestillingen og inden betaling gennemføres.
Ordrens leveringstid følger den vare med længst leveringstid.
Hvis du bestiller varer, som midlertidigt er udsolgt eller ikke kan leveres inden for 3-15 dage, vil du blive informeret via e-mail med oplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønskes en vare ikke leveret på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille varen.
Priser for varer
Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Priser angives som udgangspunkt i DKK (for nordisktraebeskyttelse.dk), i NOK (for nordisktraebeskyttelse.no) eller SEK (for nordisktraebeskyttelse.se), for vor kunder, og i den respektive valuta for vores udenlandske kunder (Identificeres ved hjælp af den oplyste IP adresse som vi indsamler teknisk når du besøger vores hjemmeside. Informationen bruges alene til dette formål). Du kan selv vælge og ændre valuta (vælg: VALUTA på hjemmesiden). Priserne er inklusiv 25% dansk moms, men eventuelt eksklusiv fragt og gebyrer. Det er varens pris på købstidspunktet, som du skal betale. Priserne på varerne i nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no følger priserne i Nordisk Træbeskyttelses varer sortiment, dog kan der forekomme prisforskelle i forbindelse med kampagner, restmarked, forskellige lande etc.
Forsendelse/transport
Nordisktraebeskyttelse.dk bestemmer forsendelses-/transportmiddel, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved porøse varer og/eller porøs produktemballage. Bemærk at din ordre kan blive leveret af flere fragtfirmaer, alt afhængig af hvilke varer du har bestilt og fra hvilket lager varerne afskibes fra (kan også afskibes direkte fra producent). Har du brug for at vide hvilket fragtfirma vi anvender, kan du kontakte vores kundeservice.
Stykgods-/pallegods-leveringer adviseres på en SMS, telefonopkald eller e-mail fra transportøren inden levering. Stykgods-/pallegods-leveringer sker til fortovskant. Du skal selv bortskaffe forsendelsesemballagen.
Varer mærket "Frit leveret/fragfrit" eller lignende leveres direkte fra Nordisk Træbeskyttelses leverandører til fortovskant eller postkasse (kræver special pakke-postkasse). Ved sådanne køb kan nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no ikke oplyse nøjagtigt leveringstidspunkt. nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no tager forbehold for, at de fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat.
Det er chaufføren, der afgør, om underlaget er tilstrækkeligt kørefast og egnet til afsætning. Chaufføren har ikke mulighed for at bære op i lejligheder. Dette er dit ansvar.
For alle ordrer gælder, at levering som udgangspunkt sker på hverdage indenfor tidsrummet kl. 08.00 - 16.00.
Den endelige fragtpris vil fremgå̊ i forbindelse med bestillingen og inden betaling gennemføres.
Afhentning ("Come & GetIt")
Du kan ved bestillingen vælge afhentning (Come & Get It), som derefter kan foretages i det ved bestillingen valgte Nordisk Træbeskyttelse ApS anviste lager. Nordisk Træbeskyttelse sender en e-mail og en SMS, til den e-mail adresse og det telefonnummer du har oplyst ved bestilling, når varen er "klar til afhentning", hvorefter nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, trækker betalingen for købesummen på din konto. Se dog hertil nedenfor under ”Betaling” for så̊ vidt angår specialfremstillede varer.
Ved afhentningen skal du fremvise e-mail- og/eller SMS-bekræftelsen fra nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, samt gyldig billede- legitimation. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 30 dage efter meddelelsen til dig om "klar til afhentning", hvorefter du har fortabt enhver rettighed vedrørende købet.
Nærværende afsnit om ”Afhentning (Come & Get It)”, gælder også̊ for erhvervsdrivende.
Betaling
Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.
Betalingstransaktionen foregår via en sikret, krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer).
Betalingsbeløbet trækkes tidligst på betalings-/kreditkortet, når varerne afsendes fra nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no / meldes klar til afhentning. Ved køb af specialfremstillede varer, kan Nordisk Træbeskyttelse trække betalingsbeløbet, allerede når fremstillingen påbegyndes, hvis du forinden har accepteret dette.
Varer købt på nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, kan ikke betales via Netbank.
For offentlige kunder eller kunder med specielle kreditaftaler med Nordisk Træbeskyttelse gælder følgende:
Betalingsbetingelser: er 10 dage netto medmindre andet er skriftligt aftalt.
For sen betaling: Ved for sen betaling af Nordisk Træbeskyttelses tilgodehavende pålægges til kravet de til enhver tid gældende procesrenter, p.t. opgjort til 8% p.a., jf. rentelovens § 5. Ligeledes pålægges et gebyr på kr. 100,00 jf. Rentelovens § 9b, stk 2. Der oprettes som udgangspunkt et kreditmaksimum til køber på kr. 15.000,00 DKK, eller tilsvarende i national valuta, eksl. moms, for nye kunder. Større kreditmaksimum kan aftales efter separat skriftlige aftale med Nordisk Træbeskyttelse.
Reklamations- og fortrydelsesret
Reklamationsret
Hvis der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt på nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, foretager Nordisk Træbeskyttelse ét af følgende punkter, dog under hensyntagen til den til enhver tid gældende, ufravigelige nationale købelovgivning:
1. Bytter varen 2. Tilbagebetaler købesummen.
Du kan reklamere over en vare købt i nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, ved at kontakte os på tlf.: +45 42 90 99 00 eller ved at sende en mail på
kontakt@nordisktræbeskyttelse.dk, sammen med en udskrift af kvitteringen og/eller fakturaen og en beskrivelse af reklamationen.
Alternativt ved at medbringe varen samt kvittering og/eller faktura på vores faste forretningsadresse inden for vores angivne åbningstider. Reklamation skal ske i henhold til reglerne herom i købeloven. Reklamation skal således ske indenfor rimelig tid efter, at manglen er opdaget, dog senest to år efter købsdatoen, med mindre andet fremgår af loven. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget fejl eller mangel, vil det altid være rettidigt. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med returneringen til nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no. Hvis reklamationen er berettiget og rettidig, refunderer nordisktraebeskyttelse.dk den af kunden betalte returporto/-fragt, jævnfør nedenfor angående købesummen. nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, skal betale portoen/fragten i forbindelse med fremsendelsen af en ombyttet eller repareret/udbedret vare til kunden. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no ́s returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig.
Hvis kunden sender varen retur til nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, overføres købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling.
Fortrydelsesret
Som privatkunde har man 14 dages fortrydelsesret, når man handler i nordisktraebeskyttelse.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, eller får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til vores kundeservice på tlf: +45 42 90 99 00, eller mail:
kontakt@alcatraz.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Ekspeditionen går derudover nemmere og hurtigere, hvis du også̊ medsender din ordrebekræftelse.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis; du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså̊ gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvor varen skal returneres afhænger af varen. Vi anbefaler derfor, at du kontakter nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no´s kundeservice. Du kan dog altid fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på Nordisk Træbeskyttelses faste forretning sted i Danmark (se kontakt oplysninger forneden). Husk i alle tilfælde at medbringe/medsende kvittering og/eller ordrebekræftelse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Garantier
Visse vare der sælges af Nordisk Træbeskyttelse kan være omfattet af en produktgaranti (leverandørens produktgaranti). Hvis kunden ønsker at udnytte produktgarantien, skal kunden kontakte Nordisk Træbeskyttelse, der som Skandinavisk Distributør, vil ”første behandle” reklamationen på vegne af Producenten. Herunder vil det blive undersøgt om alle forskrifter for at garantien dækker, er overholdt. Såfremt Nordisk Træbeskyttelse vurderer at alle forskrifter er overholdt, vil Nordisk Træbeskyttelse i samarbejde med Producenten, behandle sagen.Nordisk Træbeskyttelse indestår ikke for producentgarantier med agere udelukkende som facilitator for kontakten mellem Producenten og kunden.
Producentens produktgaranti vedr. Postsaver- samt Postsaver XL produkterne:
Producenten garantere folies holdbarhed og funktionsduelighed i henholdsvis 20 år (Postsaver@ Folie), og 40 år for Postsaver@ XL Folie Produktgarantien betyder at alle folier ombyttes såfremt de er monteret korrekt, men er gået i stykker indenfor garantiperioden. Produktgarantien dækker udelukkende produktet, dvs. foliet. Produktgarantien dækker IKKE træ-emnet som det er fastgjort på, montering af nye træ-emner eller følgeskader af enhver art.
Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med Nordisk Træbeskyttelse ApS.
Produktansvar
Nordisk Træbeskyttelse er ansvarlig for produktansvar med hensyn til leverede produkter og reservedele, i det omfang et sådant ansvar følger ufravigelig lovgivning. Kunden skal skadesløs holde Nordisk Træbeskyttelse, i det omfang Nordisk Træbeskyttelse måtte ifalde produkt ansansvar herudover. Nordisk Træbeskyttelse er ansvarlig for skade på personer og ting som følge af mangler ved de leverede varer, i det omfang ansvaret følger gældende lovregler om produktansvar. Nordisk Træbeskyttelse hæfter dog ikke for skade på fast ejendom eller løsøre, der er beregnet til erhvervsmæssig benyttelse (erhvervstingskader). Nordisk Træbeskyttelse kan herudover ikke gøres ansvarlig for driftstab, avance eller indirekte tab i anledning af produktansvar.
Fejllevering
Hvis nordisktraebeskyttelse.dk har fremsendt en forkert vare i forhold til din bestilling, refunderer nordisktraebeskyttelse.dk, .se og .no, portoen/fragten i forbindelse med din returnering af den fremsendte, forkerte vare til nordisktraebeskyttelse.dk, .se eller .no, ved at indbetale beløbet til det tidligere anvendte kreditkort /konto, hvorfra der er sket betaling.
Ejendomsforbehold
De solgte varer forbliver Nordisk Træbeskyttelses´ ejendom indtil den fuld købssum samt evt. tilskrevne renter og gebyr er betalt.
Personoplysninger
nordisktraebeskyttelse.dk følger til enhver tid den gældende fortrolighedspolitik, som i øvrigt gælder ved brug af Alcatraz Hegn & Rundtræ ́s hjemmeside
www.alcatraz.dk på Internettet, og som kan læses under menupunktet VILKÅR, Fortrolighedspolitik.
Du kan til enhver tid rette henvendelse til Nordisk Træbeskyttelse ApS med henblik på at få oplyst, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du kan også̊til enhver tid gøre indsigelse mod, at vi behandler dine oplysninger samt anmode om at få berigtiget forkerte oplysninger eller at få slettet de oplysninger, vi har registreret om dig.
Grundet regler omkring bogføring er vi dog nødsaget til at gemme de oplysninger, som du har oplyst under "Faktureringsoplysninger" i forbindelse med bestillingen, idet disse oplysninger knytter sig til ordrer, hvor der jf. lovgivningen om bogføring først må ske sletning efter udgangen af købs å̊ret med tillæg af 5 yderligere år.
nordisktraebeskyttelse.dk, .se og .no, tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.
Klagemuligheder
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, skal du først og fremmest rette henvendelse til Nordisktraebeskyttelse.dk kundeservice (se kontaktoplysninger nedenfor) Hvis det herefter ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på adressen Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg eller på Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby. www.forbrug.dk
EU-kommissionens online klage portal - ODR
EU-kommissionens online klageportal ODR (Online Dispute Resolution) kan du også̊ anvendes ved indgivelse af klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af klage skal du angive vores e-mail adresse
kontakt@nordisktraebeskyttelse.dk
Forbehold
Informationer på nordisktraebeskyttelse.dk, .se og .no, kan ændres uden varsel. Bemærk at produktbilleder/miljøbilleder på nordisktraebeskyttelse.dk, kan være vist med tilbehørsprodukter, ekstraudstyr eller andre varer, der ikke er inkluderet i prisen. Nordisktraebeskyttelse.dk forpligter sig ikke til at imødekomme krav/ønsker angivet anført i "Evt. besked" -feltet om fx. levering på bestemte tidspunkter og kan derfor ikke holdes ansvarlig for eventuelle følgeskader, tab, projektforsinkelser m.v.
Nordisktraebeskyttelse.dk forbeholder sig retten til, at afvise ethvert krav i den forbindelse.
Ophavsret
Indholdet på nordisktraebeskyttelse.dk, .se og .no, er ophavsretsligt beskyttet og tilhører Nordisk Træbeskyttelse ApS. Artikler, billeder, tekst, illustrationer, lyd, videoklip, mv (hidrører vor immaterielle rettigheder), stilles til rådighed for læsning/visning og må ikke reproduceres, ændres eller kopieres. Du må dog gerne printe enkelte kopier eller tage en kopi i digital form til privat brug. I visse tilfælde varetager Nordisk Træbeskyttelse immaterielle rettigheder på vegne af – og efter aftale med - dets producenter.
Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med Nordisk Træbeskyttelse ApS. Kontakt Nordisk Træbeskyttelse på tlf.: +45 42 90 99 00 eller skriv til kontakt@nordisktraebeskyttelse.dk.
Overtrædelser medfører krav om vederlag, erstatning og godtgørelse.
Kontaktoplysninger
nordisktraebeskyttelse.dk, .se, .no kontaktes som følger:
Adresse: Nordisk Træbeskyttelse ApS, Bjergvangen 3, 3060 Espergærde, Danmark
Email: kontakt@nordisktraebeskyttelse.dk Tlf. +45 42 90 99 00.
Nordisktraebeskyttelse.dk, .se og .no, er hjemmesider/internet shops, under Nordisk Træbeskyttelse ApS, Bjergvangen 3, 3060 Espergærde, Danmark. Momsnummer | CVR-nr. DK38571176
Gældende ret og værneting
Parternes samhandel er alle henseender underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samhandel, skal afgøres ved Byretten første instans. Rette værneting er ved alle aftaler med Nordisk Træbeskyttelse ApS, Retten i Helsingør, Danmark.
Ikrafttræden
Disse Salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft den 1. august 2018 og gælder for alle køb på Nordisktraebeskyttelse.dk, .se, .no, fra og med nævnte dato.